1 Haziran 2014 Pazar

bordo pantolon diktim

Herkese mutlu pazarlar dilerim. Çok şükür bu kontrol dönemi de mutlu bitti. Hafta içi annemi uğurladım. Dikiş makinemi özlemişim. Hatırını sorayım derken daha önce başlayıp yarım bıraktığım pantolonumu tamamladım.















Modelim de kumaşım da çok eski. Kalıbımı burda'nın 1999 yılı şubat sayısından aldım. Yeni burda dergilerinde pantolonlar hep dar paça. Ama ben biraz daha geniş olmasını tercih ediyorum. Kendi kalıbımı da kendim çıkaramadığımdan elime geçen her pantolonu denemek zorunda kalıyorum. Ama bu kalıp tam istediğim gibi oldu. Artık kendime temel pantolon kalıbı yaptım.
















Kumaşım çok azdı. Pantolonun yasak olduğu günlerde etek dikmek için almışım. Kısmet pantolonaymış. Kemere bile kumaş kalmadı. Bin şükür, kemeri de dört parçadan hazırlanmış. Kırpık kumaşlardan dokuma yönüne dikkat ederek kestim. ama belde duruşu da daha mükemmel oldu. Kemer benim belimde biraz ayrık durur. Ama bu pantolon tam oturdu.














Bu dikişte ilk yaptığım, ön paçaları birleştirip fermuarı takmak oldu. Fermuarın dikişini kendin dik bloğunu incelerken gördüm. http://www.kendindik.com/2013/01/ogren-cekirge-pantalon-fermuarnn-taklmas.html#.U4rV-tJdV01 linkini incelerseniz, fayda görürsünüz. Aynen buradaki gibi yaptım. Meğer ne kolaymış.














Daha sonra arka paçaları birleştirip ön paçalarla monteledim. Fermuar işi de hallolduğu için bundan sonrası su gibi aktı.



















Kemeri tıpkı dergide anlatıldığı gibi yaptım.Kemerin üstündeki lekeler mi, yine telayı yanlış yerleştirmişim. Gözlüğümü de taktığım halde yine tersten ütüleyip telayı önce ütüye sonra da kumaşa bulaştırmışım. Neyse ki yıkayınca çıkıyor.














Kumaşım fazla dökümlü idi. İki paçayı eşitleyene kadar canım çıktı. Hep bir paça kısaysa diğeri uzun oldu. Neyse sonunda ortasını bulup tela bandı ile tamamladım. Bu şekilde paçaları yapmak çok kolaydı. bunda bile zorlandım. Yine de bu kadar hiperaktif bir kumaşla iyi başa çıktım. Kumaş akıyor ya giyince de kusur felan hiç belli olmuyor.

Bu da bitmiş hali. Akşam da beline çengelli iğne takıp dışarı çıktım. Çok rahat ve kullanışlı oldu. Sanırım bayıla bayıla giyeceğim. Çok uğraştım ilik açamadım. Mecburen terzi de pantolon kopçası taktıracağım. Fermuarı da çok düzgün oldu. Bilgisini paylaştığı için kendin dik bloğuna teşekkür ediyorum. Ama yorum bırakmaya uğraştığım halde beceremedim. Neyse adım adım öğreneceğiz bu dünyayı.
Şimdi de aldığım kumaşlardan bazısını göstereyim. Bu ara dikemedikçe kumaş aldım. İlk parti;

En üstteki sarı kareli bir şifon kumaş. Kestim bile haftaya kadar biterse göstereceğim. Benim de ilk şifon kumaş projem olacak. Umarım fazla zorlamaz. Keserken bir pürüz çıkmadı.
Neyse bu günlük de bu kadar. Herkese iyi günler dilerim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli