1 Mayıs 2014 Perşembe

ŞİRİN BİR BEYAZ BLUZ DİKTİM.

Herkese iyi akşamlar dilerim. Tüm dünyanın işçi bayramı ve islam aleminin Regaip kandili kutlu olsun. Bir mayısın hatırına yine izinliydik. Ben de bu tatili dinlenerek geçirdim. Hem dinlendim hem de yarın giymek için güzel bir bluz diktim.














Burda dergisinin nisan sayısı benim göz bebeğim oldu. Şimdiye kadar bu kadar çok modelini kullandığım başka bir dergi oldu mu bilmem. Ama nisan sayısını resmen tepe tepe kullandım. İşte bu model de bana mayısın ilk günü hediyesi. Kumaşım da hafif dik duran pamuklu bir kumaş. Elbise yapacaktım ama vazgeçtim.
















Patronu açıp da kalıpları çıkarmak için açıklamaları okuyunca uzun beden için olduğunu görüp şok geçirdim. Normal bedende bile hatalar olurken uzun bedenin patronunu nasıl kullanabilirdim ki? Ama gömlek de öyle güzel ki. Benim de olsun istiyordum. Ben de ölçü tablosundan kıyas yapıp sadece boydan bir kaç santim kısaltarak bu sorunu çözmeye karar verdim. İcatlar ihtiyaçtan doğarmış ya. Bütün patronları çıkardıktan sonra yukarıdaki gibi göğüs yukarısına denk gelecek şekilde üçer santim kısalttım.














Kalıpta yaptığım ikinci değişiklik, yaka açıklığını 7 cm yukarı çekmek oldu. Ne yapayım,yaka açık olunca kıyafetimi kontrol edemiyorum. Bu da bana huzursuzluk veriyor. Neyse kumaşı ayarladıktan sonra önce ön parçalarını diktim. Sonra da ön ve arka etek parçalarındaki pileleri katlayıp makinede çektim.

























Daha sonra pervaz diyeceğim parça hariç bedene ait bütün parçaları dikerek bu hale getirdim.














Sonra kolları da birleştirip diktiğim bedene ekledim.














Dikiş makinemin yüzden fazla desen kabiliyeti varken hiç kullanmadım. Bazen küçük parçalarda kullansam bile projelerimde bu özelliği kullanmadığımı düşündüm. Bluzumun da önü fazla düz geldi bana. Hadi dedim kendi kendime bir işleme gibi durur. Ben de hem renk versin diye elimdeki bordo ip ile önüne böyle bir şey yaptım. Pek düzgün olmadı ama sökmek de zor geldi.














En son olarak da pervaz diye adlandırdığım önü oluşturan parçayı gövdeye diktim. Bu parça iki kat olarak oluşturuluyormuş. Bunun dikişi biraz zor gibi görünmüştü. Ama düşündüğüm kadar zorlanmadım. Önce yaka dikişini halledip sonra da gövdeyle birleştirdim.















İç tarafı ise temiz olsun diye konan pervaz parçasını elimde diktim. Elde dikiş dikmeyi sevmiyorum ama makinede diktiğimde güzel görünüp görünmeyeceğini kestiremediğimden, mecburen elde diktim. Sonra da fazla iplikleri temizleyip bir güzel de ütüledim. Şimdi de bitmiş halini göstereyim.














Üstümde de çok güzel durdu. Aslında beline lastik de takmak gerekiyordu. Ama lastiksiz daha güzel gibi geldi bana. Daha önce aklıma gelseydi bir kuşak yapar ön parçası ile beraber gövdeye dikebilirdim. Düşünemedim. Ama çok şart da değil. İnce bir belim yok ki gözüksün diye bel bölümünü belirginleştireyim.














Yakayı da yukarı çektiğim iyi oldu. Gerçi dikerken kafamdan geçecek mi diye şüphem vardı. Neyse ki sorun çıkmadı. Yakanın V sini biraz daha çıtlatsaydım iyiydi. Ama yine de çok kötü değil bence.














Arkası da böyle pileli işte. Bu da bence güzel bir ayrıntı oldu.














Sadece önüne yaptığım desen biraz canımı sıktı. O kadar dikkat ettim. Neyse o da nazar boncuğu olsun. Giydiğimde çok göze batmıyor zaten. Ama yeni bir tabirle; totalde menmuniyet verici bir çalışma oldu benim için. Siz ne düşünüyorsunuz beğendiniz mi?

Yenden herkese güzel akşamlar dilerim. Sevgilerimle.

2 yorum:

  1. Çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık , güzel günlerde giyinin. Makinanızın markasını öğrenebilirmiyim sakıncası yoksa :) Tamda aynı desen benim makinamda da var da :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Benim makinem janome marka. Bayağı maceralı bir alış verişin sonunda aldım. Ama sizin makinanız çok güzelmiş. güle güle kullanın:)))

      Sil

Ne düşündüğünüz önemli