11 Mayıs 2014 Pazar

Elbise diktim.

Günaydın. Anneler gününüz kutlu olsun. Bu gün hepimiz annelerimizin elini öpmeye gideceğiz. Sevgi ve mutluluğu kâr edineceğiz. Ben de yoğun geçecek bu günüme erkenden başlayarak dünkü uğraşımı paylaşmak istiyorum.














Bu güzel kumaşı, geçen sene kızımla beraber almıştık. Sözde ona elbise dikecektik. Kumaşı dikmek için havaların ısınmasını bekliyordum. Artık fazla beklemeyeyim dedim. Dikiyim de kızım efil efil giysin.
Modelini Haziran 2013 burda'sından aldım. Bu gömleğin elbise halini kullandım. Elbisenin duruşu çok belli olmuyor. Ama burada göze daha çok hitap ediyor değil mi?














Dikimi de oldukça kolay. Zaten kol üst bedenle beraber kesildiğinden sadece bedenle eteği birleştirmek kalıyor. Tabi ki ben önündeki açıklığı iptal ettim. Zaten yaka bölümünü fazlasıyla geniş yapıyorlar. Kızım da istemeyince kestim, biçtim.














Yakayı temizlemek için pervazın kalıbını ben, yakayı kumaş üzerine koyarak kendim kesiyorum. Burada da öyle yaptım.














Üst bedenin bir omuzunu açık bıraktım. ( Dergideki talimata göre) Yakaya pervazı geçirdim. Açık bıraktığım omuzla pervazın açık kenarının dikişini birlikte bitirdim. Bu kullanışlı bir usul gibi geldi bana. Daha düzgün duruşlu oldu.

Sonra eteği ekleyip kızımı beklemeye başladım. Gelince bir prova yapayım. Boyunu belini ayarlayayım derken yavrumun başından bile geçmedi. Bu ne talihsizlik. Kış boyu elbisem derken, olmadı kıyafet. Yanına fermuar bile koyduk yok. olmuyor. Hep diktiğim gibi 44 beden. Ayy nasıl olmaz çıkar ben bakayım dedim. Bir giydim. Tam bana göre. Halbuki kilo da veriyorum ( biraz ). Her modellerini bol bol çizerler. Bu ise hiç de büyük beden değilmiş. Üstelik bir de kızımın diline düştüm. Zaten sen kumaşı çok beğenmiştin de, kalıbı bahane edip kendine yaptın da ... bir sürü şey.
Halbuki ben elbise bile giymem. Hele de böyle dallı güllü beyaz. Hiç işim olmaz. Ama eline bir koz geçti bizimkinin. Sözüm var iki elbiselik alacam artık.
Neyse, gül gibi kumaş atacak halim yok ya, çarşıda pazarda, denizde tatilde giyecez mecbuur.














Ama yaka aşırı geniş. Büyük bedenden anladıkları geniş yaka olmuş bu modelde. Yaka omuzlarımdan dökülüyor. Ben de ne yapayım. İlk çizim denememi gerçekleştirip, basit bir yaka eklemeye karar verdim. Yaka dediğime bakmayın. Yakanın gelişine göre enli bir parça oluşturup, ekledim yani.














İşte kırk şekil çizip oluşturduğum parça da bu.
























Bu yaka dediğim parçayı ekleyince de pervaz off oldu tabi ki. Ben de beyaz biye ile kapattım dikişini. Yazlık bluzumu dikerken çok kolay geldi bu metod bana. 
Neyse, kızıma diye yola çıktım ama ben sahiplendim bu elbiseye. Derler ya neye niyet, kime kısmet aynen öyle oldu. Şakaya vurup takılıp durdu bütün gece. Acaba üzüldü mü ki? Onun gönlünü hoş etmeden de bu elbiseyi sırtıma geçiremem. Neyse güzel bir kahvaltı hazırlayayım şimdi.
Sizler de güzel günler geçirin. Sadece annelerinizin değil bütün sevdiklerinizin kıymeti bilin. Mutlu günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli