20 Ekim 2013 Pazar

Beyaz bir gömlek diktim

Kader, beyaz kağıda sütle yazılmış yazı
Elindeyse beyazdan gel de sıyır beyazı

Dizesi ile dikiş diktim bu gün. Beyaz kumaşı alıp da modeli sabunla üzerine çizmeye başlayınca bu dize geldi aklıma.



Patronun kenarından çizdiğim bu çizgileri gözüm görmedi. Yaşlanmışım artık ama gecelerden başka dikişe ayırabileceğim başka zaman bulamadım bu bayram.


Neyse konumuza dönelim. Bu model burada diktiğim  uzun kollu gri gömleğin kalıbından. Model hakikaten güzel bele oturuyor. Kullanımı da rahat olunca bir de beyazı olsun dedim. Sadece penslerinin güzel oturması için bol teyel alıp iğneledim öyle diktim. Bir de önünü gizli pat yapmadım. 

Yan ve omuz dikişlerini kapattıktan sonra yakasını yaptım. Artık dikiş sırasını böyle saptadım. Önce gövde sonra yaka sonra tamamlanarak kollar. Ama yakayı ayaklı yapmak bu sefer zorladı beni.
Beyazın da asaleti bir başka canım. 

Bir de kol yırtmaçlarını biye ile temizlerken, artık nerede yanlış yaptıysam düzgün durmadı. En son ütüyle düzelttim zaten.


En sonunda bitirdim. İliklerini düğmesini de hallettikten sonra ütületip gardrobuma astım. Pazartesi giymeye niyetliyim. Bayram bitti ben anca dikebildim. Bayram öncesi temizlik, akabinde ziyaretler, olsun pazartesi işyerimde giyebileceğim nihayet.
Hepinize iyi pazarlar dilerim.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ne düşündüğünüz önemli